PLANOVI ZA VOŽDOVAČKI METRO! DO OVIH DESTINACIJA ZA SAMO 38 MINUTA!

Na nedavno održanoj ACES regionalnoj konferenciji „Trendovi u građevinskoj industriji“ bilo je reči i o jednom od najiščekivanijih i najvećih infrastrukturnih projekata u Srbiji – Beogradskom metrou. Dokle se zaista stiglo u planiranju i kako bi on trebalo da izgleda govorili su Andrija Mladenović, direktor „Beogradskog metroa“ i Milonja Milanović, izvršni direktor za infrastrukturu JKP „Beogradski metro i voz“.

Mladenović je najpre istakao kako je spoj građevinskog i pravnog dela ključ za kvalitetne projekte.

Prema njegovim rečima, predviđene su tri linije metroa i prolaziće kroz devet opština, a su Čukarica Savski venac, Stari grad, Palilula, Zvezdara, Novi Beograd, Zemun, Vračar i Voždovac.

Vreme putovanja

Kada je reč o vremenu putovanja, koje mnoge građane najviše zanima, rekao je:

Linija 1: Železnik – Mirijevo, ukupno vreme putovanja 32 minuta, 44 trodelna voza

Linija 2: Bežanija – Mirijevo, ukupno vreme putovanja 39 minuta, 38 trodelnih vozova

Linija 3: Bežanija – Banjica, ukupno vreme putovanja 38 minuta, 29 trodelnih vozova

– Imamo završen projekat prve linije Beogradskog metroa i počeli da pregovaramo za izvođačima. Njih smo dobili međudržavnim sporazumom, nema tendera. U pitanju su Francuska i Kina, rekao je on.

Dodao je da je već potpisan ugovor od 210 miliona evra po pravilu žutog Fidika za depo sa „Power China“, a još jedan od 20 miliona evra po zelenom Fidiku sa „Power China“ potpisan pre mesec dana.

Potpisan je i ugovor sa „Alstomom“ o konsultantskim uslugama. Lot 2 pregovori u toku, 85 odsto iz kredita, 15 od strane države. Istakao je da u prvoj fazi donirano od Francuske 8 miliona.

Korist za građane

– Metro menja koncept života u glavnom gradu – rekao je Mladenović i potom istakao prednosti koje će novi metro doneti stanovnicima glavnom grada.

Koristi za građane:

  • brzina prevoza;
  • smanjenje zagušenja u saobraćaju
  • laka dostupnost i pristupačnost; bezbednost
  • smanjenje buke i unapređenje kvaliteta vazduha;
  • očuvanje ulica i puteva prednosti za životnu sredinu
  • energetska efikasnost
  • jačanje ekonomije
  • umanjeni putni troškovi
  • bolja pristupačnost za osobe sa invaliditetom
  • smanjenje stresa
  • kulturna razmena
  • razvoj turizma

Urbana integracija

Milonja Milanović, direktor za infrastrukturu JKP Beogradski metro i voz, ispričao je tehničke stvari o metrou.

Naveo je, između ostalog, da će postojati četiri tipa stanica; TBM deonica u dubokom iskopu; CUT&COVER deonica. Glavni depo na Makišu će služiti za održavanje vozova.

Vozovi bez vozača, upravljaće se iz operativnog centra, dodao je on.

Radno vreme metroa biće od 5 ujutru do ponoći. Vozovi će ići na dva minuta, maksimalno 7, 5 u zavisnosti od linije i drugih specifikacija.

Mladenović se nadovezao rekavši da nema nikakvog kontakta sa vozom, šinama zbog takozvanog „skrindors“ sistema i to osobenost metroa.

– Bim model – bićemo prvi koji ćemo za ovako veliki projekat primeniti ovaj model, što je najavio i ministar Vesić u uvodnom izlaganju na ovoj konferenciji – dodao je on.

Ukupno će biti i 7 linija Beogradskog voza, kao i linije za Mladenovac, Lazarevac i Obrenovac.

– Integrisan sistem koji ce omogućiti velikom broju putnika prevezu za što kraće vreme stignu do određene destinacije – zaključuje Mladenović.

Tagovi:

Pročitajte još: